Net als ieder groot bedrijf worden er bij Nike soms keuzes gemaakt die veel geld in het laatje brengen maar niet perse bijdragen aan de legacy van het merk. Michael Jordan zijn documentaire op Netflix heeft de populariteit van de Air Jordan schoenen wederom een grote impuls gegeven. Met in het bijzonder alle colorways die lijken op de originele kicks uit de hoogtijdagen van zijn carrière.
De Air Jordan 1 ‘Chicago’ is verreweg een van de populairste modellen voor resellers. Sinds ‘The Last Dance’ op Netflix is de schoen gemiddeld twee keer zo duur geworden. Van +/- €800,- voor een paartje tot +/- €1.600,- vandaag de dag. Niet gek dat Nike zelf ook een graantje mee wil pikken van deze populariteit. Recent kwam er al een paar Air Jordan mid uit in Chicago kleuren maar dan met een zwarte neus.
En daar doen ze nu nog een schepje bovenop. Dit model is op de shape (mid sneakers zijn wat lager dan de high-tops), het tong label en het hiel paneel precies hetzelfde. Laatstgenoemde is wit gemaakt en voilà ! Bijna hetzelfde. Voor iedereen die het merk en de esthetiek ervan een warm hart toedraagt is het zonde. Voor duizenden andere klanten is het wellicht een zege. €110,- is een stuk schappelijker dan €1.600,- zullen we maar zeggen. Ga jij ze halen?
Jordan 1 Mid Chicago (2020)
554724-173 - Uitgekomen op 23-07-2020