We zagen recent al een editie van de Air Force 1 voorbij komen in een hiphop-thema. De enorm invloedrijke (jeugd)cultuur bestaat inmiddels al 50 (!) jaar en daar staat de hele wereld bij stil gedurende deze maanden. Hiphopcultuur is ooit ontstaan uit breaking, rappen/MC’ing, DJ’ing en graffiti. Tegenwoordig is hiphop overal in terug te vinden. Mode, sneakers, muziek maar ook branding en de uitstraling van bedrijven. Steeds meer bedrijven kiezen voor het (doorgaans zeer succesvolle) hiphopsausje om toe te passen op producten en communicatie.
Nike staat natuurlijk ook stil bij het succes van hiphop. Onderdeel daarvan is de Nike Dunk High “Classics”. De grijze sneaker heeft olijfgroene overlays, ‘aged’ swooshes en een witte midsole en zwarte outsole. Op de insoles zien we de Nike Classics branding in de vorm van de beruchte/beroemde Parental Advisory stickers die we op veel rap albums zien. Ook aan deze kicks hangt een gouden microfoontje. De kicks droppen in het voorjaar!