Allereerst, gelukkig nieuwjaar!! Laten we met zijn allen hopen dat we in 2021 weer ouderwets de beest uit kunnen hangen. Of je nu verzot bent op festivals, op uitgaan of shinen met je nieuwe kicks op zaterdagmiddag: Hopelijk kan het allemaal weer! Hoe was jouw afgelopen sneakerjaar? Veel releases misgegrepen of heb je juist jouw klassiekers weten te bemachtigen? En heb je goede voornemens op sneakergebied? Indien je dat lastig vindt om te kiezen hebben we hieronder goede voornemens op sneakergebied opgesomd!
1. Dit jaar ga ik écht minder schoenen kopen
We beginnen met het meest voorgenomen doel. Afgelopen jaar vond je eigenlijk dat je teveel gekocht hebt dus je zegt tegen jezelf op Nieuwjaarsdag: Dit jaar ga ik ECHT minder schoenen kopen. Echter is de kans groot dat bij de eerstvolgende bekendmaking van je favoriete merk het water je weer in de mond loopt. Dat is tevens het punt dat het voornemen de eerste barstjes begint te krijgen. Eindstand? Aan het einde van het jaar moeten verhuizen om meer ruimte te creëren voor je schoenen!
2. Dit jaar ga ik beter zorgen voor mijn favoriete sneakers
Je kent het wel. Dat ene paartje zit zoveel lekkerder dan de rest van je collectie. Het maakt dat je ze toch nét wat vaker aantrekt dan je gemiddelde paartje. Hierin zit echter een groot risico. Voor je het weet draag je jouw allerliefste kicks ook in de regen, op een feestje of terwijl je zoveel haast hebt dat je niet meer kijkt waar je loopt. Dit eindigt vaak in een bittere teleurstelling waarbij je favoriete schoenen veel sneller aan vervanging toe zijn dan verwacht.
3. Dit jaar koop ik alléén schoenen die ik ook echt ga dragen
Tegenwoordig dropt de ene hype-release na de andere. Raffle na raffle levert niks anders op dan een set dikke L’en waar je ook hele andere woorden mee kunt maken. De frustratie kan ervoor zorgen dat je denkt: fl*** maar op met je raffles. Ik ga alleen nog meedoen met de sneakers die ik écht wil hebben om minder vaak teleurgesteld te worden. Maar voordat je het weet zit je thuis met een exclusieve release die je nooit zou dragen, om ze vervolgens door te verkopen en van de winst drie paar schoenen te halen. De sneakerindustrie is veranderd dankzij bots, resellers en merken die hier profijt uit halen en dat heeft onbedoeld misschien meer invloed dan je zou denken!